teisipäev, 31. märts 2015

tuumapommi katsetusest

Lugesin täna 14.sept.1954 a. tuumapommi katsetusest Kazahstani steppis ja imestasin,  2014. oli Venemaal tähistatud seda  päeva hukkunute mälestuseks, sest surma sai 43.00 sõdurit  rääkimata paljudest külade elanikest, mis ümbruskonnas asusid..ju siis niipalju sugulasi ja tuttavaid on hukkunutel, et see avalikkuks tuli...
.kuna mina elasin küüditatuna Siberis Krasnozerskojes, siis meie asusime ka selle sündmuse trajektooris, mäletan et kolhoosi lehmad olid maas ja mitmed surid..seda peeti mingiks nakkuseks brutseloosiks)...ka minul on sealt pärit haigused küljes seotud liigestega, samuti arvati, et ma sain lehmadelt brutseloosi kuna aitasin emal vahel lehmi lüpsta, siiani väiksed sõrmed kõverad, sest ema oli  mitu kuud  raskelt haige ja mina käisin tema eest  üksinda lüpsmas...praegu ei kujuta ette, et meie lapselapsed 15 lehma  3x päevas ära lüpsaksid!? Elu on teine ja inimestel on kergem, ka minul võrreldes tolle ajaga lausa lust ja lillepidu!!!
Ei tea kui paljud meie omadest eluski veel on.....Karaganda ei olnud ju meist kaugel
Sellest kohutavast sündmusest käisid jutud  suust suhu nii, et meie teadsime aatomipommi katsetustest ja  arvasime, et septembrile järgnenud talvele  olid paljud haigemad ja see oli just sellega seotud
Kuid avalikult ei tunnistatud kunagi, et meie kandis tuumarelva katsetati......Marju (üks minu saatusekaaslastest) tõstis riigikogus ikka seda küsimust, et me mingit ravitoetust saaks, aga teda  ei võetud tõsiselt, sest ega seda raha ju niipalju pole...
Oh imet, alles nüüd  61 a. hiljem saan ma teada, et Venemaa tunnistab nii suure hulga inimeste hukkumist!!!!?
Ma olen väga tundlik ja vastuvõtlik haigustele,  ju siis see on ka  tingitud sellest sündmusest....aga ikka  aias nokitsemine ja  ujumine, tantsimine, laul hoiavad mul hinge sees
selle pildi sain ühe sõbra- Maiki blogist  Fac-is......kohutav kui lähedal on sõdurid pommi plahvatusele.....kus olid siis ülemuste ajud!???
Aga elame veel ja  võtame  kõiki ümbritsevat elu positiivselt, sest elu on antud inimesele üks kord......
positiivsed kallistused kõigile mu lugejatele!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar