laupäev, 22. veebruar 2014

vaene Ukraina

Siberis oli mul pinginaabriks Zoja, kelle ema rääkis, kuidas tuhanded (lausa miljonid) ukrainlased nälga surid kui neil Stalini käsul kõik vili ära võeti ... osa neist samuti  Siberisse saadeti...Z ema  oli väga hea inimene, andis  mulle vahel süüa, kui mul onnikeses kohe raasugi ei olnud ja ema orjatööl oli  vahel koos lehmadega kusagil steppis
nüüd kui Ukrainas selline möll käib, elan siiralt nendele inimestele  kaasa..kui vaatasin DELF-s pilte president Janukovõtsi luksuslikust elust (loss ja kõikvõimalik luksus selle ümber ja sees), siis mõtlesin tõesti Zoja ja enda kannatustele....pisar tuli silma...tuli ka meelde kuidas 2-3 a. (ei mäleta) lamasime rabas memme all  varjus ja  ümberringi olid plahvatused ja kuulid  lendasid (ka seda ei mäleta kas venelased tulid, või sakslased läksid)..igal juhul sõjast on mingi ähmane mälestus ja paanikahood siiani (muidugi kui   Siber veel lisada)...mingi selline pilt on vahel  ajus
 vaadates  sündmusi Ukrainas  olen väga kurb ja pisar  tihti silmas..kuidas küll seal noored mehed langevad ja ei näegi paremat elu..(on ju seal ka Zoja sugulased)
Tänu meie reporteritele (Meikar, Paris jne.) on hea ülevaade Ukrainas toimuvast...tänud  neile..
Olen loomult ometi optimistlik ja elurõõmus aga mõned asja on nii ülekohtused..
Eilne esinemine hooldekodus läks hästi..inimesed olid aktiivsed, laulsid meile kaasa..tegime  vahepeal nalja, ka   anekdootide peale  naersid mõned lausa laginal..lugesin ka mõne Runneli ja Kolla luuletuse neile..... L laulis ka üksi kitarri saatel ja rääkis samuti mõned naljad.....sügisest on uusi nooremaid inimesi sinna  juurde tulnud ja nad lausa tellisid  oma lemmiklaule...õnneks on mul laulude peale mälu ja saime kõik soovid rahuldatud... meid kostitati seal ka  lõunaga (suured tänud neile!) 
Aga täna tuli suur koorem puid, pean nüüd minema ja nendega tegelema..L  tuleb ka töölt ja siis samuti appi...
kalli teile!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar