kolmapäev, 15. jaanuar 2014

kurvad hetked (2)

Mu elus on ikka raskeid hetki ette tulnud..siiani olen ma  elurõõmsalt kirjutanud ja seda  ma ka tegelikult inimesena olen...
kuid olen ka inimene kes väga kardab surma ja  surnuid ...
Ma siiani imestan kuidas ma suutsin üle elada  ja põetada  kahte meest, mõlemad nad surid  kodus, üks ühes toas ja teine teises... mees lahtisesse tuberkuloosi ja tütre äi mõni aasta hiljem  pahaloomulise kasvaja tagajärjel..Müüsingi hiljem selle korteri ära, sest ei suutnud seal enam nende raske mälestustega  elada...
kuigi inimene peaks harjuma  kõigega....aga olen selline liiga tundlik..
Mees ei tahtnud enam haiglasse minna , süstisin kodus talle neid antibiootikume, kuigi see enam ei mõjunud... selle raske pisiku sai ta haiglast... tal avastai plekid kopsus ja  pandi ravile.
Kui me tuttavaks saime, oli ta ka siis juba kopsudega hädas ja momendil sanatoorses osakonnas järelravil, aga mina olin luutbr. põdenud  - olime mõlemad tuberkuloosnikud..
peale laste sündi põdesin ka mina uuesti ja olin terve aasta (tehti uus operatsioon) koos lastega Tln. ravil.... mina -  Hiiul, lapsed aga Kadrioru haiglas (tütar käis seal 1 kl-s, aga poeg oli 3 a.) ja mul ei olnud neid kellegi hooleks jätta (vanaemad töötasid kolhoosis, mees TREV-s)
Kui aga tagasi minna mehe põetamise juurde siis lõpupoole oli tal väga raske hingata (kopsu nagu polnudki enam) , kui viimati teda vanitasin kaalus ta ainult  40 kg  ...lahkus öösel...käisin siis tööl ja nutsin peaaegu iga päev,  nii nagu tütre  juures, kui ta 4 päeva peale rasket avariid koomas oli  (see oli enne mehe surma) nii olidki mu silmad  paistes ja hoidsin öösiti külmavee kompresse  peal..  Oh, see oli raske aeg..pikka aega ette teada, et ta sureb - sest tal oli rez-e. pisik, mis ei allunud enam antib-le, palusin dr, Danilovitsil ka vereülekandeid teha, et ehk maadleb välja,  aga midagi enam  ei aidanud...kahjuks abilisi mul ei olnud, kõik  olid oma töödega seotud ja ei elanud Tartus, lapsed olid juba välismaal ( samuti kardeti  nakkust). Mu õel olid ka nõrgad kopsud ja ta ei julgenud tulla... ainult Arvo  vend Hillar (kes vahepeal meie juures veidi aega koolis käis)  tuli Põltsamaalt teda enne surma vaatama..  
vennad ja õde Arvo haua juures- nad  toetasid mind rahaliselt matuste korraldamisel ja mul olid ka veel EVP-d olemas...





 tütar ja poeg isa haual..







 Sulot (tütre äia) põetasin ma10 päeva enne ta surma. Kui käisin haiglas teda vaatamas, siis arst ütles, et elada on jäänud u. 2 nädalat...võtsin siis  valuplaastrid ja  morfiumi ja viisime Sulo meile,  Lembit oli mulle  siis juba toeks.
 See oli kohutav kuidas inimene iga päevaga kustus..panin talle valuplaastreid, siis hakkasin lusikaga morfiumi andma (tablette pulbriks peenestades)....võtsin ka ise vahepeal, et südamevalu leevendada...kuid S viimast hetke ma ei näinudki  - kiirabi viis mu enda südamerütmi häiretega haiglasse (lapsed olid siis juba välismaal ja  Sulol ei olnud kedagi , kes teda oleks abistanud.....

 Kui minna tagasi  tütre avarii juurde siis oli ka see omamoodi kohutav lugu, ei suuda sellest isegi kirjutada. Kuid koomast tuli ta välja ja koljuluu murd paranes samuti, aga jala kannast jäi ta küll  ilma vaatamata mitmele operatsioonile... oh neid kannatusi mis ta väetike pidi üle elama!
Kuid ta on väga tubli, õppis psühhiaatriks, lõpetas doktorantuuri ja kaitses  audismi alal doktori kraadi....
Mida  üks ema veel lastest  peaks tahtma! Edaspidine elu on kulgenud rõõmsamates toonidest....
Vaatamata oma  luutubr-e ja kõikidele haigustele mis mul siberis kallale kargasid olen ma  siiski eluga kõigest välja tulnud ja need kurvad hetked oma selja taha  jätnud..aeg parandab haavad....
 Ja nii see meie elukene lainetab (kurbused, rõõmud, jällenägemised...)
Paneme siis need kurvad mälestused lukku ja  naudime seda elukest edasi.....nagu üteb D.Kareva  " ....Ära ütle kui hommik on udune et päikest ma enam ei oota
    vaata ümberringi nii palju on ilusat, tuleb uskuda ainult ja loota...
karge talvine tervitus  kõigile!







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar