teisipäev, 7. jaanuar 2014

tegin kaminast ahju

Aga mina tegin kaminast ahju.. leidsin, et  kamin läheb peale kütmise liiga ruttu külmaks..algul panin kamina sisse (külgedele) 4 savottkivi...paar päeva  oli kamin kauem soojem, aga nüüd tuli idee, et panen ka kamina peale kive...üks tuttav sooviras, et pane kividele veel ketti või suuri naelu alla.., et õhk liiguks...ma küll ei tea, miks kivid kamina vastu  ei või puutuda aga paningi siis kõige suuremaid
naelu
Vau, nüüd on mul kivihunnik juba kamina peal..kivid lähevad nii kuumaks , et neid ei võigi puudutada...äkki peab kive kuidagi paremini laduma, kes teab? Kui  see kamin kannatas L-i (100kg), siis ta kannatab  ehk veel rohkem kive...sest L seisis kamina peal, kuna tahtis tuulutusauku parandada.
Voh, selliste probleemidega tegelen mina...kas on mõni nõuandja? Muidu pean mõnele firmale jälle palju pappi andma, et asja uurida
vihmane kallistus teile

3 kommentaari:

  1. Minu naabrimutil on sama moodi -- paekivi lahmakad on kamina peal. Kui kaua kivid soojana püsivad?

    VastaKustuta
  2. Kui kivid ehk oleks rohkem lähestikku, hoiaksid rohkem soojust, ning püsiksid kauem soojana, mida suurem osa puutub õhuga kokku, seda kiiremini jahtuvad maha (minu teooria), aga pole täiesti kindel. Mina prooviks kivid panna lähestikku, et iga kivi on teise küljes kinni ja et õhuavasid oleks võimalikult vähe. Aga nutikas lahendus kallike!

    VastaKustuta
  3. Ma tänan, ma tänan,,,aga kui väga lähedale panna siis kamina soojus ei mõju läbi teiste kivide.....aga paekividest ei tea, kuigi saunas on nad tõesti kerisel...üldiselt täna oli kauem toas sooja, praegugi soe...vist peab proovima veel kive panna, sest kõik kivid läksid kuumaks kui nad kärja moodustavad
    öö jätku teile - mul pole und!

    VastaKustuta