teisipäev, 30. august 2011

veidi poliitikast

Milline rõõm, et T.H.  Ilves  presidendiks sai.. hindan teda juba sellepärast, et ta Eestisse elama tuli ja igati on toetanud, et meil paremini läheks. Olles ise lapsena Siberis tean mis on kodumaaigatsus.. mul oli onni seinal üks väike kaart ja ma alati vaatasin kus Eesti asub ja igatsesin sinna, kus mu lapsepõlv, kus mu laukad ja näha seda merd- meie merd.. kui Siberist tulin jooksin kohe  Kadriorgu , et seda merd imetleda ja kui kultuurse ja uhkena tundus siis Tallinn (olin 14.a.) Ma arvan , et ka T.H  Ilvesel oli see suur igatsus, need kes siin elavad ei mõista seda kui oled sundkorras oma kodu ja kõik jätma. Pealegi on T.H.Ilves tark  ja ei laskunud labasesse vaidlusesse I.Tarandiga, samuti  ei osanud ta ennast ehk nii täpselt ka mõnikord väljendada... ta mõtleb v.-olla ing-keeles (tal ju ainult kodukeel oli eesti k.), nagu mina vahel vene k.
  I.Tarand seal juures oli robuskne,  hakkas äkki   A.Ansipile ette heitma vene sõjaväes olemist, mis üldse ei puutunud teemasse, veel märkis, et  presidendil peaks rohkem inimlikust ja avatust olema, küsis samutri, et  kas president riigile oma võlad on ära maksnud.   No kuulge, kas tõesti  nii madalale võib laskuda  presidendi debatil!!!
Tulla Eestisse elama  heaolu ühiskondadest on omaette kangelastegu.. minu Mari tuli Rootsist, kus ema on medits.doktor, elama minu juurde ja lõpetama keskkooli, ma nägin kui palju ta nuttis õpetajate ja kaasõpilaste kurjuse ja kadeduse pärast.. sest Rootsis olid kõik sõbralikumad ja naerulsui omavahel suhelnud.. õpetajad ei olevat kunagi õpilasi alandanud (ta elas seal 10.a.) Praegu õpivad koos vennaga mõlemad  Tartu  kõrgkoolides.Isegi koolis peeti Marit kangelaseks, et ta  Eestisse elama tuli, tavaliselt siit ju praegu minnakse. J Ilvesel oli õigus soovida inimestele rohkem headust, sallivust ja teine teise mõistmist... ka mina olen headusega ikka võitnud...  mind on ümbritsenud head inimesed (sest ülikooli omad ju on) ja olen  nende abiga võitnud oma rasked haigused ( difteeria, malaaria, luutuberkuloos, sydame reuma, brutseloos, paanikahood jne.) Niipalju siis toetusest T.H.Ilvesele ......  see on meile kõigile kasulik, hoiame sellega raha kokku - ei pea  veel ühte  endist presidenti  ülal  pidama.  Viiendani aega küll - vähemalt 5 a.....mulle  küll  meeldib, et Ilvesed oma taluga  kaasa aitavad eesti talukultuurile... minagi tahaks oma leiba küpsetada.. aga sööjaid vähe.ja pole ahju.
Elagu T.H.Ilves!!!!!  ja kõik meie ja oleme siis lahkemad ja  rõõmsamad... viha ja vaen muudab inimest vanemaks, lubasime ju kunagi  ka kartulikoortega rahul olla, miks me siis  kodumaalt  lahkume... metsades palju marju, aedades õunu.. ühte ja teist on süüa , tublid on need kes  igasuguseid ettevõtteid ja talusi peavad... turistid ju tulevad meile külla ja aina rohkem neid... ma tahtsin isegi oma laukaid turismi objektiks muuta......... aga oleks ma veidi noorem..
kalli-kalli ka..

1 kommentaar: