teisipäev, 16. oktoober 2012

mu vaene sünnimaa

Oh, mu vaene sünnimaa...kõik su tütred-pojad lähevad võõrsile, kus on suuremad teenimisvõimalused ja parem elu, kus palgad-pensid on sinu omadest mitu korda kõrgemad, aga toiduhinnad samad... mis saad teha sina, kui pole sul maavarasid, pole tööstust, pole ka enam tugevat põllumajandust...aga ometi meie kunagi nii  ihkasime kaugelt  Siberist sinu juurde, lapsele oli see igatsus väga suur, et näha eestimaad, kuulata seda oma ilusat keelt ...nüüd oled sina, mu isamaa hädas, aina  hõredamaks jääb su rahvas,,,, ei arstid , ei õppejõud saa enam oma haridusele vastavat palka...tühjaks jäävad suu ääremaad,  külad, talud (mis olid kunagi su uhkus)
 rohtu kasvavad sinna viivad teed ...ei ole inimestel enam seda maatöö armastust..kuidas saaksidki seda kõiki muuta   valitsus, riigikogu või  president...su ülikoolid valmistavad arste, insenere teiste inimeste sünnimaadele...
Oleks ma noorem,  siis ma lausa mitme kohaga töötaksin sinu heaks,  selle nimel, et see väike Eesti püsiks maailmakaardil, et me keel, ilusad  rahvariided, võimsad laulupeod säiliksid
 et see  kauni loodusega mereäärne riigike meil ikka püsiks (lugesin kusagilt et meie keel kuulub 23 k. hulka, mis teatute aastate jooksul esimestena kaovad) Ei seda ei tohi juhtuda!
Sa minu Eestimaakene pead õitsema, keel  säilima  rõõmuks meie järeltulevatele põlvkondadele..
Ka  minu väiksed laur ja mammu tulid peale 10a. elu heaoluriigis oma sünnimaale tagasi..eks neil oli algul raskusi oma emakeelega ja kohanemisega siinse eluga, aga nad õpivad ja võibolla suudavad aidata kaasa me sünnimaa, su  elu parandamisele..mammuke kirjutas isegi sulle jutukese oma armastusest sinu vastu
 Ma loodab, et tuleb ka teisi eestlasi ridamisi tagasi oma kodumaale ja  isegi ehk ajusid, kes muudavad mu vaese sünnimaa tugevaks riigiks, mis jääb mailmakaardile aegade kiuste püsima,,,,
Tulge ometi - ootame teid! See käib ka minu laste kohta, kuid kahjuks ei ole  Eestis praegu nende haridusele vastavaid töökohti,,,,,
Ma armastan sind, mu kallis sünnimaa

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar