kolmapäev, 19. november 2014

maiustus tsilliga

Minule maitsevad hiina teravad kastmed, mis sisaldavad tsillit..olen neid ikka aeg ajalt ostnud´...ükskord Hiina või India reisilt   Tuuli tõi mulle tsillimaitselisi komme - ma sattusin neist lausa vaimustusse....Nüüd kui nad Bali saarel käisid tõid nad jälle seda lõunamaist maiustust
huvitav, ma ei ole eriti terava asjade armastaja nt. küüslaukku ma ei saa kuidagi toorelt söödud, L kasutab seda siin ja seal, mina ainult kotlette tehes või hästi väikesed tükikesed võileiva peale...aga tsilli on mulle täitsa OK....millest küll need inimeste maitsed olenevad?  Mina oskan kasutada ainult seda mida emalt õppinud olen...nelki kõrvitsa salati sisse, kaneeli saiatesse , kohupiima- või õuna koogile...no  nii nagu maal vanasti tehti, muidugi tordi alusesse panime vaniljet.....vorstirohud, köömned, naistepuna, palderjan - kõik mis ümberringi kasvas oli  mulle tuttav ...
aga tsilli on nüüd minu uus lemmik, muidugi väikses koguses, sest piprakauna ennast näksida - võtab hinge kinni!
Aga nüüd jätkan kommidega maiustamist
ilusat päeva!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar