reede, 11. november 2011

Lapsepõlve mänguasjad

Loen ikka vahel teiste  blogisid... täna mulle torkas silma Katarina küsimus ("Katarina mõttekodu" - mis mulle tohutult meeldib, kirjutab väga huvitavalt!), et kas mäletate oma lapsepõlve mänguasju...
Mõtlesin minagi oma lapsepõlvele ja tuli meelde, et Siberisse kaasa sain võtta ainult oma  isa tehtud puust hobuse.... olid veel meil takust nukud, aga  neid ma ei leidnud ülesse..meil oli vaene talu, ema üksinda pidas, sest isa oli juba  vangis, enne metsas peidus..jne. ...  meid viidi Siberisse kui "poliitilisi",  isa oli ju "Omakaitses" olnud... nii mul ei olnudki tol ajal rohkem mänguasju,(eks  ajad olid teised) aga selle puust  tehtud hobusegi kinkisin ma  loomavagunis ühele lapsele, kes oli väga  haige....
  Memme takkudest  tehtud nukud olid küll väga armsad... aga ma tol saatuslikul hommikul ei leidnud neid kiiruga ülesse
.  Tavaliselt mängisime me õega  karjamaal puude lehtede ja lilledega , kui lehmi karjatasime, kui maad  hobusega rullisime, siis jooksis sälg me kõrval, vahel vaatasime  linde taevas...linnud  lendasid me kohal, et mullast ussikesi noppida ...
Meil  ema tegi üksi kõik talutööd  ära... memm oli juba 80 ringis (tegeles rohkem söögitegemisega)... vendasid ega teisi mehi  majas ei olnud...
Nii olid lood tol ajal laste mänguasjadega......hea, et ellu jäime,,,,
Kui tore, et nüüd on  lastel palju võimalusi õnnelikud olla!
                                                  minu armsakesed (puudub Laur)
kalli-kalli

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar